IF Wedding Fashion İzmir moda söyleşileri ile renklendi
IF Wedding Fashion İzmir – 16. Gelinlik Damatlık ve Ağabeye Giysi Fuarı kapsamında, “Moda ve Trendler” üzerine gerçekleşen söyleşinin konuğu, dünya çapında ünlü moda dizayncısı ve sanatçı Atıl Kutoğlu oldu. Moderatörlüğü Serra Özsoy Karagülle tarafından gerçekleştirilen ve Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) bünyesinde faaliyet sürdüren Genç İhracatçılar Konseyi’nin katkılarıyla düzenlenen söyleşi, üniversitelerin moda tasarımı kısmı öğrencileri ve fuar ziyaretçileri tarafından ilgiyle izlendi. Kutoğlu, moda dünyasındaki serüveninden genç tasarımcılara başarılı olmak için yapmaları gerekenlere ve 2023 modasındaki trendlerin ne olacağına kadar birçok bilgi verdi.
Ülkemizin ismini tüm dünyaya kendine has çizgi ve dizaynlarıyla Atıl Kutoğlu markasıyla tanıtan ve Avusturya’dan başlayıp günümüze kadar gelen muvaffakiyet hikayesini anlatan ünlü dizayncı ve modacı Atıl Kutoğlu, İzmir’den bir davet aldığında çok severek ve isteyerek geldiğini söyledi. Kutoğlu, “İstanbul Alman Lisesi’ne devam ederken mimar olan annemden aldığımı düşündüğüm çizim yeteneğimle şimdi ortaokul yıllarımda moda çizimlerine yöneldim. O yıllarda Türkiye’nin ünlü markalarının defilelerine giderek moda dünyasının o pırıltılı havasından çok etkilendim ve modacı olmaya karar verdim. Daha sonraları çizimlerimi gören ülkemizin kıymetli marka kurucu ve yöneticilerinden, o kurumlarda staj yapma ve sonrasında dizaynlarda misyon alma teklifleri aldım. Dersler biter herkes gezmeye, eğlenmeye giderken ben o ünlü markaların yolunu meblağ ve çalışırdım. Tüm bunlar benim için büyük bir tecrübe olurken bu markalarla çalışmak kendimi keşfettiğim bir nevi okul oldu” dedi.
Tek maksadım kendi markamı yaratmaktı
Henüz lise yıllarında kendi dizaynları ile defileler yapan dünyaca ünlü modacı Kutoğlu, muvaffakiyete giden yolun çok çalışmaktan geçtiğini vurguladı. Liseyi bitirdikten sonra Avrupa’da üniversiteye devam eden dünyaca ünlü modacı, işletme okurken pek çok ünlü markadan teklif aldığını, lakin tek gayesinin kendi markasını yaratmak olduğunu lisana getirdi. Atıl Kutoğlu, “Yurt dışında ülkemi hep iyi temsil etmek için çaba gösterdim. Modanın geçmişten geleceğe akışına önem verip tasarımlarımda kendime özgü geometrik çizgilerim oldu. Koleksiyonlarımda hep Türkiye’ye özgü birtakım motifleri modern çizgilerle harmanlayarak kullandım ve bu sayede özgün tasarımlarımla Avrupa ve Amerika’da moda haftalarında dünyaca ünlü uluslararası mankenleri giydirdim” diye konuştu.
Bu bölüm Türkiye’ye çok yakışıyor
“Türkiye’nin tekstil endüstrisi çok kuvvetli, bu sektör Türkiye’ye çok yakışıyor” diyen Kutoğlu, “Ancak biz ülke olarak üretimde çok yeterliyken bunu tanıtım, tasarım ve pazarlamada gereğince başaramıyoruz. Bu alanda Türkiye’yi dünyaya, milletlerarası arenaya başarılı halde tanıtmak için özel bölüm ve devlet dayanağının, medya ile ve halkla alakaların çok fazla dayanak vermesi gerekiyor. Moda dünyasında başarılı olabilmek için ABD ve Uzak Doğu pazarında başarılı olmanız gerekiyor. Genç tasarım öğrencilerine buradan şunu söylemek isterim; bu dalda başarılı olabilmek için evvel bir grup kurmalısınız, lisan bilmeniz gerekli, çok üst seviye dayanaklar almalısınız, lakin bunun için kendinizi ispat etmeli, yiğit, yetenekli ve koleksiyonunuzun özgün olması gerekmekte” formunda konuştu.
2023’te hangi renkler moda olacak
2023 ilkbahar, yaz ve kış döneminde hangi renklerin ve kıyafetlerin moda olduğu konusunda ise dünyaca ünlü modacı atıl Kutoğlu şunları söyledi:
“2023’de çok canlı renkler hakim, turuncunun en canlısı, mavi ve yeşilin en canlı tonları olacak vitrinlerde. Kargo pantolonlar, kıyafetlerde ya üstünüze yapışık kadar dar ya da üstünüzden düşecek kadar bol ve oversize bedenler gündemde, kabanlar ceketler ve yakalar çok büyük olacak”
“Hazır Giyimde Dijitalleşme” de konuşuldu
Fuar kapsamında gerçekleştirilen bir öbür söyleşide ise “Hazır Giyimde Dijitalleşme” mevzu başlığıyla Berat Kayışkan yer aldı. Profesyonel moda fotoğrafçısı da olan Kayışkan, aslında moda dalında bayan ağabeye üzerine 20 yıl satış ve üretim yaptığını, IF Wedding Fashion İzmir’de tekraren iştirakçi olarak yer aldığını söyledi. Kayışkan, “Burada olmaktan çok gurur ve heyecan duyuyorum. Şu an karşınızda Tradegram Teknoloji kurucusu olarak yer alıyorum. Tradegram, satıcı ve alıcıları buluşturan platform, kolay ve hızlı alışveriş deneyimini sunmak üzere tasarlanmış bir e-ticaret pazaryeri. Günümüzde, işinizi aynı gün online platforma taşıyarak, dilediğiniz an dilediğiniz yerden yönetebilir, ürünleriniz çalışanlarınız ve müşterilerinizi istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz” halinde konuştu. Kayışkan, değişen ve dönüşen dünyada her alanda olduğu üzere moda ve dokuma dalında de dijitalleşmenin değerine değindi.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı